Vokalno – instrumentalni koncert Argentino
Že 15. leto z vami SIMFONIC VOICES
Mednarodni koncertni cikel vokalne in instrumentalne glasbe ob 20. obletnici Akademskega pevskega zbora Univerze na Primorskem
Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem organizira že 15. sezono mednarodni koncertni cikel vokalne in instrumentalne glasbe ''Simfonic voices'' v Kopru. Na nedeljskem koncertu, 22. decembra 2024, ob 20. uri se bodo v dvorani Pokrajinskega muzeja Koper predstavili mladi poustvarjalci orkestra Camerata academica Koper s solistoma kitaristom Jako Klunom (kitara) in Teja Udovič Kovačič (harmonika), DPZ Glasbene šole Koper ter APZ Univerze na Primorskem pod vodstvom dirigenta Slavena Kulenovića.
APZ UP v svoje programe, ki jih izvaja z orkestrom, poleg klasičnih del redno umešča dela, ki jih skladatelji napišejo prav za to priložnost. Tokrat bosta zbora skupaj z orkestrom prvič izvedla Misso amoris, ki jo je skladatelj orkestriral prav za to priložnost. Program je tokrat sestavljen z deli sodobnih skladateljev iz Slovenije, Italije ter Bosne in Hercegovine, katerih glasbo je zaznamoval tudi tango. Vsi skladatelji so mednarodno uveljavljeni, veseli smo, da bomo nekatera dela lahko prvič predstavili tudi slovenski publiki. Poleg koprskega orkestra in zbora, bosta pomembno vlogo imela tudi sijajna izvajalca; na harmoniki Teja Udovič Kovačič iz Škofij, ki je svojo pot začela prav na koprski umetniški gimnaziji in sodi med najvidnejše izvajalce mlade generacije ter izjemnemu kitaristu Izolanu Jaki Kljunu, ki trenutno deluje in živi v Nemčiji. Oba sta za svoje izvedbe prejela številne nagrade in priznanja doma in v tujini.
Program bo s svojo energijo in svežino v predprazničnem času vsekakor navdušil publiko, izvajalcem pa, kljub novim izzivom, ponudil obilo užitka in zadovoljstva.
Program
Roberto di Marino (1956) - Italija
DVOJNI KONCERT ZA KITARO, HARMONIKO IN GODALA (prva izvedba v Sloveniji)
Za harmoniko in godalni orkester
- Andante
- Andante
- Presto
Goran Bregović (1950) – Bosna in Hercegovina
UNDERGROUND TANGO
Ambrož Čopi (1973) - Slovenija
MISSA AMORIS / MASS OF LOVE – 2024 (prva izvedba - verzija za zbor in orkester)
- Kyrie eleison
- Gloria
- Sanctus
- Benedictus
- Agnus Dei
O skladateljih
Roberto Di Marino se je rodil leta 1956 v Trentu v Italiji. Glasbeno izobrazbo je pridobil na konservatoriju v Trentu, kjer je diplomiral iz kompozicije, zborovske glasbe in zborovskega dirigiranja, jazza in aranžiranja za pihalni orkester. Kot skladatelj je zmagal na več tekmovanjih. Njegove priredbe in izvirne skladbe se izvajajo po vsem svetu. Nekatera njegova dela so vključena na tri zgoščenke, ki jih je nedavno posnel ansambel, ki so ga oblikovali člani Berlinskih filharmonikov z japonskim violinistom Iwao Furusawo. Poučuje na konservatoriju v Veroni in živi v Garniga Vecchia (blizu Trenta), kjer večino časa posveča komponiranju in aranžiranju glasbe.
Goran Bregović je v nekdanjem jugoslovanskem prostoru najprej zaslovel kot kitarist in glavni skladatelj pesmi pri zasedbi Bijelo dugme, ki je po 15 izdanih albumih, prodanih v milijonskih nakladah, številnih turnejah in koncertih na vrhuncu svoje priljubljenosti leta 1989 razpadla. Mednarodno se je uveljavil kot skladatelj za Iggyja Popa in Cesario Evoro ter kot ustvarjalec filmske glasbe. Med drugim se je podpisal kot avtor glasbe več filmov Emirja Kusturice. Sodeluje tudi s številnimi drugimi glasbeniki. Leta 2010 je spisal popevko za srbskega predstavnika Milana Stankovića Ovo je Balkan, s katero se mu je uspelo uvrstiti v veliki finale Evrovizije. Za svoje ustvarjanje je prejel več mednarodnih nagrad. Po izdaji albuma Alkohol leta 2009 je postal dobitnik nagrade za najboljšega izvajalca glasbe (World Music) po izboru prestižne londonske revije Songlines.
Ambrož Čopi sodi med najvidnejše skladatelje vokalne glasbe. Njegova dela lahko zasledimo na domačih, v zadnjem času pa predvsem na tujih odrih širom po svetu. Pred dvema letoma je napisal tri maše v jazz stilu v katerih uporablja najrazličnejše ritme. V Maši ljubezni (Missa amoris) skladatelj uporablja ritme sambe, swinga, najbolj pa se nas dotaknejo ritmi tanga, plesa ljubezni. S skladbo, bomo povezali zapuščino tanga, ki jo uporablja italijanski skladatelj Roberto di Marino v svojem dvojnem koncertu. Hkrati pa se z mašo poslavljamo od dolgoletnega, kar 18. letnega umetniškega vodje APZ UP. V letošnjem letu je skladatelj prejel prestižno stanovsko Kozinovo nagrado. Za izjemne uspehe na področju glasbenega šolstva pa je prejel Nagrado RS za šolstvo.
Maša ljubezni (Missa amoris / Mass of Love) je bila napisana spomladi leta 2023, sprva za ženski zbor in jazz trio. Premierno je bila izvedena na koncertu ob skladateljevem 50. rojstnem dnevu v izvedbi Dekliškega pevskega zbora Glasbene šole Koper pod vodstvom Maje Cilenšek. Kasneje, jeseni 2023, je skladatelj ustvaril še različico za mešani zbor, ki je bila decembra izvedena z zborom Slovenske filharmonije na skladateljevem avtorskem večeru. Kot tretja v nizu jazzovskih maš ta skladba predstavlja zlitje skladateljevega prepoznavnega zvočnega sveta z različnimi plesnimi ritmi. Poleg swinga in sambe se kot najizrazitejši ritem pojavlja tango - pogosto imenovan ples ljubezni. Skladatelj je te maše zasnoval tako, da bi zborom ponudile zahtevno, a hkrati navdihujočo izkušnjo, ki bi v njih po pandemiji obudila občutek upanja, ljubezni in ustvarjalnosti. Ta maša, zakoreninjena v razumevanju, da se vera rodi iz zemeljskih izkušenj, s svojim glasbenim jezikom odraža upor. Ples v tem kontekstu postane močan izraz veselja, harmonije in človeške povezanosti. Vzbuja občutek čarobnosti in v nas sprošča intimna in iskrena čustva. Podobno kot Pesem pesmi tudi „Maša ljubezni“ govori o globini predanosti in iskrene ljubezni, bodisi do soljudi bodisi do Boga. Skozi zgodovino so ljudje različnih verstev svojo duhovnost izražali s plesom. Bogastvo harmonij, čutnost in intimna povezanost z vero - skupaj z radostno energijo, ki jo izraža ritmična raznolikost - naj bi globoko odmevali tako pri pevcih kot pri poslušalcih ter prinašali iskreno in pristno sporočilo. Skladba je posvečena skladateljevi ženi Suzani Čopi Stanišić.
O orkestru
Projektni orkester Camerata academica Koper deluje pod okriljem društva Tarsia Consort. Sestavljajo ga obetavni mladi glasbeniki in profesorji, ki si projektno želijo poustvarjati vokalno-instrumentalna in orkestralna dela in s tem prispevati k raznoliki koncertni ponudbi na Slovenski obali. Svojo dejavnost je orkester razširil tudi na koncertna prizorišča po Sloveniji in širše. S svojim delovanjem želi orkester združevati tudi različne mednarodne ustvarjalce v skupnih projektih ter spodbujati nastajanje novih vokalno-instrumentalnih del, ki bodo skupaj z novimi orglami v koprski stolnici zazvenela v prihodnosti.. Orkester se je prvič predstavil s izvedbo Čopijeve Misse brevis za zbor in orkester v godalni zasedbi pod vodstvom skladatelja in dirigenta Ambroža Čopija, ki je tudi idejni vodja in ustanovitelj zasedbe. Skladba je v tej orkestraciji zazvenela prvič skupaj s komornim zborom »Vassil Arnaoudov» iz Sofije ( Bolgarija), mešanim pevskim zborom »Armonia« iz Preveze (Grčija) in dekliškim zborom Glasbene šole Koper. Svoje poslanstvo je nadaljeval z izvedbo koncerta Vivaldi&Bec, kjer je pod taktirko šefa dirigenta Slavena Kulenovića izvedel delo baročnega skladatelja Antonija Vivaldija in prav za ta koncert preinstrumentirano delo mladega slovenskega skladatelja Tineta Beca. Decembra 2022 se je orkester z velikim uspehom predstavil s programom skladb baročnega skladatelja A. Vivaldija skupaj s solistkami Moniko Babič, Niko Toškan in Evo Grebenc Slanič ter APZ Univerzne na Primorskem pod vodstvom mlade dirigentke Alje Klemenc. Z velikim uspehom je orkester oblikoval koncert Tartini&Tarsia in obeležil skladateljevi obletnici ter vrhunsko poustvaril Faurejev Requiem. Zadnji koncert orkestra je bil v tem letu z izvedbo Pergolesijeve Stabat mater. Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem v zadnjem obdobju deluje kot ženska zasedba. Kljub nekaterim poskusom, da bi zasedbo obogatili z moškimi, to zaenkrat še ni izvedljivo. V zadnjem obdobju je zbor večkrat uspešno sodeloval s Camerato academico Koper in izvedel številana vokalno-instrumentalna dela, ki jih je posnel arhivsko. Nekatera so bila posneta tudi televizijsko in večkrat predvajana. Tudi tokratni, poslovilni koncert, želimo ovekovečiti s posnetkom in njegovo objavo v različnih medijih.
O solistoma
Teja Udovič Kovačič se je kot deklica navduševala nad igranjem domačega pianina, zato so jo starši že pri petih letih vpisali v glasbeno šolo, kjer je začela igrati klavir. Čez dve leti je začela obiskovati še ure harmonike pod vodstvom svoje mame in ugotovila, da se instrumenta odlično dopolnjujeta, kmalu po prvih koncertnih nastopih pa je spoznala, da zelo rada nastopa in da si želi vse življenje poustvarjati glasbo. V srednji šoli se je odločila, da opusti klavir, in od takrat naprej vadi harmoniko. Takrat je bil njen mentor Slavko Magdič, potem se je vpisala na ljubljansko Akademijo za glasbo, kjer je njen profesor Borut Zagoranski, zdaj pa študira v Strasbourgu prek študentske izmenjave Erazmus. Kdo je tam njen profesor, kaj počne, preden stopi na oder, in katero glasbo najraje izvaja sama, bo povedala sama, poslušali pa bomo tudi odlomke s koncerta, na katerem je izvajala dela Beria, Šmiteja in Händla.
Jaka Klun se je rodil leta 1992 in se začel učiti kitare pri osmih letih v Glasbeni šoli Izola pri profesorju Boštjanu Andrejcu. Šolanje kitare je nadaljeval na srednji šoli, Umetniški gimnaziji za glasbo Koper, pri prof. Tanji Brecelj - Vatovec in Marku Feriju. Dodiplomski študij kitare in instrumentalne pedagogike je zaključil na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu v Avstriji pri profesorju Paolu Pegorarju. Leta 2014 mu je univerza za vse dosežke podelila častno nagrado "Würdigungspreis der KUG". Sledil je podiplomski študij kitare na Univerzi Mozarteum v Salzburgu pri profesorju Eliotu Fisku, ki ga je prav tako zaključil z odliko. Inštrumentalno pedagogiko je študiral tudi na konservatoriju Lugano v Švici pri profesorju Lorenzu Micheliju. V študijskem letu 2015/16 je prejemal štipendijo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije. Med njegove najvidnejše dosežke sodijo 1. nagrada na mednarodnem tekmovanju "Ciutat d'Elx" 2015 v Španiji, 1. nagrada na mednarodnem tekmovanju "José Tomás - Villa de Petrer" 2014 v Španiji (kategorija do 22 let), zlato priznanje in 1. nagrada na mednarodnem tekmovanju "José Tomás - Villa de Petrer" 2014 v Španiji (kategorija do 22 let), 1. nagrada na mednarodnem tekmovanju "José Tomás - Villa de Petrer" 2014 v Španiji (kategorija do 22 let), 2. nagrada na mednarodnem tekmovanju Guitar open Subotica 2010, zlata nagrada in 1. nagrada na državnem tekmovanju TEMSIG 2009 ter zlati nagradi leta 2007 in 2008 na mednarodnem tekmovanju Murski festival kitare. Redno nastopa doma in v tujini kot solist in kot član kitarskega dua ZeroDuo z Robertom Battinom, s katerim sta si delila študijska leta v Luganu in Salzburgu. Učil se je na številnih mojstrskih tečajih pri znanih učiteljih, kot so Paolo Pegoraro, Alvaro Pierri, Lorenzo Micheli, Stefano Viola, Adriano Del Sal, Marcin Dylla, Roland Dyens, Marco Socias, Dušan Bogdanović, Pablo Marquez, Matteo Mela in drugi. Trenutno poučuje na glasbeni šoli v Nürnbergu v Nemčiji.
O zboroma
Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem v zadnjem obdobju deluje kot ženska zasedba. Kljub nekaterim poskusom, da bi zasedbo obogatili z moškimi, to zaenkrat še ni izvedljivo. Zbor ima za seboj številne uspehe na domačih in mednarodnih tekmovanjih. Svojo prepoznavnost si je zgradil z izvedbami številnih novitet mlade skladateljske generacije ter organizacijo mednarodnega koncertnega cikla ''Simfonic voices'' ter festivala Aegis carminis. Zbor je v 20. letih delovanja izdal deset zgoščenk. V zadnjem obdobju je zbor večkrat uspešno sodeloval s Camerato academico Koper in izvedel številna vokalno-instrumentalna dela, ki jih je posnel arhivsko. Nekatera so bila posneta tudi televizijsko in večkrat predvajana. Tudi tokratni, poslovilni koncert, želimo ovekovečiti s posnetkom in njegovo objavo v različnih medijih. Vrsto let je zbor vodil skladatelj in dirigent Ambrož Čopi, z letošnjo sezono pa zbor nadaljuje uspešno pot z dirigentko Majo Cilenšek.